» Tyskarna som tog över Sverige





Sedan i tisdags eftermiddag har jag inte bott själv i mitt rum utan haft en tysk här, nämligen hon jag var hos nu i december. Hela historian om varför hon och den andra tysken kom hit och vad vi gjorde när jag och Madde var nere i tyskland kan man läsa här, 1, 2, 3, 4.
Idag åkte dom hem och nu är jag helt utsliten, denna långhelg för mig blev inte mycket vila för att jag har spelat minigolf x2, bowlat, varit i Lkpg x2, gått omkring en heldag i Gränna + Vadstena, ätit masssssor mat osv.
Det känns som jag har varit ''bossen'' i detta besök och har bokat, planerat, hållt reda på tyskarna hela tiden som bara bråkat med varandra och gått extremt långsam osv. så nu är jag som en liten mamma vilket gör att det känns nästan lite tomt, det gjorde också att jag inte tog några kort. Ungefä som på The Color Run, njöt för mycket av nuet. Dock skönt att bara prata ett språk igen istället för tre, tar på krafterna att få fram vad man vill med en blandning av engelska, tyska och svenska... We're going zu ein Glasbruk, but I dont know if es ist öppnet, typ så blev det några gånger, haha ;)
Av detta besök har jag lärt mig en del t.ex., att vår tyska-lärare inte lärt oss att uttala ord rätt då tyskarna hela tiden skulle klaga på allt vi sa, att tyskar alltid är törstiga, att sånna man trodde hatade varandra nästan älskade varandra, att tyskar inte gillar att gå i onödan, att jag inte vill bli mamma på ett tag (då det tar alldeles för mycket på krafterna, somnade t.ex. när jag och min tysk satt uppe och kollade på HP..) osv.

» En av alla drömmar

nr2 igga min dubbelkaka (som min kusin sa en gång i tiden)
Nr3a Vet ej vem jag ska ge cred, iaf antingen Linda eller Ebba
 
Gissa vad jag har gjort idag? Jo bockat av en av alla saker på min BeforeiDie lista, har sprungit de The Happiest 5k on the planet, nämligen The Color run!
Hade nog förväntat mig lite mer av det stora men helt klart värt att åka på det. Linda, Ebba och jag sprang/gick och dog i typ färg, tyvärr njöt jag för mycket av nuet och tog knappt några bilder så återkommer antagligen med andras, så puss o hej!
 

» KÄMPA DÅ



Får ge cred till Ebba på sista bilden

Goddag, här sitter jag och skriver med händerna fortfarande skitiga efter dagen. Var nämligen till Pålsboäng med min klass och samlade ihop pengar till avslutningsmiddagen som vi ska ha. 
Vi hade tur med vädret och solen tittade fram ibland. Många löv blev krattade och kastade och det var alltså från 8.30-13.30 med två raster så ja, rätt så sliten just nu. 
Vad händer annars då? Nej inget så ha det gött och hejdå!