» 1dag kvar eller 0

Japp. Hejsan. Godmorgon,
Idag är det den här tråkiga morgonen att gå upp. Idag är det fredag om du inte visste.
Idag så är det skola.
Puss O hej leverpastej!


» Ett år sedan idag!

Idag för ett år sedan så var det lägerskola. Kom på det eftersom årets 6or är där just nu.
Sitter i havet just nu och väntar. Veckan har gått såååå långsamt.
Men inget spännande händer idag eller imorgon. Eller imorgon men det är en annan sak.
Hejdå!


» Första gången

Godkväll!
Har precis duschat om du vill veta fast det vill du nog ej .
Idag så var det ju skola som jag skrev tidigare. Provet gick bra men läxförhöret sisådär. Får se om jag får E?
Efter skolan så tog jag tåget till Linköping och om någon vill veta så var det första gången själv... Men det gick bra! Jag träffade mamma där och vi gick på stan. Hittade ingenting där... Då åkte vi hem på tåget igen .
Ja det var typ min dag. Ganska chill ändå.
Ja nu ska jag sluta och så levde de lyckliga i alla sina dagar!
(Bjuder på bilden på mig ;) )


» Godmorgon !

Idag är det tisdag och idag händer inte så mycket. Eller jo, ett SO prov och ett läxförhör. Efter skolan har jag inte bestämt riktigt en hur jag ska göra men det får jag se.
När jag skriver detta inlägg så sitter jag i bussen men kommer troligen upp sen när det finns wifi, i skolan alltså.
Nu ska jag fortsätta med det jag gör så tjillivippen!


» Mors dag

Har varit och ätit morsdag buffé med några släktingar.
Sen har jag städat mitt rum och rensat kläder. Imorgon är det skola igen men det är inte långt kvar nu! Juste imorgon är det konsert med och spelning och jag har prov på tisdag och läxförhör...
Usch men allt ska vara inlämnat innan den 5te så det är snart över!
Nu ska jag sova om det går så hejssvejs!


» BESTÄLLT!

Nu väntar jag på mina saker som jag beställde nyss. 
 
Idag när vi var och handlade var jag och luktade på en parfym och vart kär direkt! Jag köpte den inte då eftersom jag är så snål men har nu beställt den och ett par vanliga svarta convers med., nöjd!

» Klippt mig

Sitter och letar klänning samtidigt som jag lyssnar på musik, Emmelie de Forests nya album.
 
Idag har jag varit och klippt mig, toppade det och det var ganska mycket slitet så det känns som håret är så långt längre...
Efter det handla vi lite och jag köpte några saker.  Annars idag har jag inte gjort så mycket mer en det och tittat på PLL. Man blir fast... 
Nu är det inte långt kvar till något känns det som, t.ex

 


» #kullebytta

Aooo ao ao ao oa på dej


» Dagens vill ha

 
 
Det finns fler klänningar jag vill ha men någon av de här men de finns inte i min storlek :/ 
Ska leta efter andra klänningar nu så hejdå!

» Sommaren är kort

Godmorgon kära du!
Sitter och väntar på alla människor som kommer snart. Sommarmusiken spelas i havet och nu spelas lalalalala något.
Har inte gjort så mycket de senaste dagarna.


» Mat

Ska äta mat nu, vet inte vad det blir det får jag se. Det är skinkrullar med ris.
Nu ska jag ta mat, vänta.
Så, Har varit ganska dålig på att blogga men orkar inte.
Nu ska jag äta så hejdå!


» Sverige vann Hockeyn!

Bloggade inte igår men tittade på PLL hela dagen typ. Har precis haft idrott och ska snart ha svenska.

Efter skolan är det spelning och sen PLL. Nej kanske skulle ta och gå ut.

Ha en bra dag!


» Spännande

Om du inte visste så spelar Sverige - Finland match just nu, semifinal. Det är ju spännande och det är vart ute oxå...
Ska ut snart men snart är pausen snart slut.
Sverige leder med 1-0 just nu, jag håller såklart på Sverige om ni inte visste


» Dumt gjort

Har sovit riktigt bra och länge inatt och det behövdes!
Har börjat titta på PLL nu... Det är jättebra men man blir fast vid det.
Så kan du gissa vad jag gör just nu?
Jo tittar på ett avsnitt så klart ;)

Nu ska jag fortsätta titta så hej!


» Vår/sommar!

Man märker att det är vår nu och snart sommar!
•Körsbärsblommor
•Klippt gräs
•björken har slagit ut
•kattungar
•rabarber
Med mer!


» Morgon morgon alla monsterdiggare!

Sitter i birrens sal och väntar på att de ska få igång projektorn. 
Vi fick göra lite vad vi ville på datorn så länge. 
Igår tittade jag både på eurovision och den sjuktttt spännande hockeymatchen!
Idag händer inget specielt eller har inget planerat. 
Nu ska vi börja så HEJDÅ!

» Inget speciellt har hänt


» Dålig

bild från arkiv
Är dålig på att blogga känner jag men orkar inte.
Men idag och igår var det skola och inget speciellt hände. 
Nu ska jag plugga lite och sen laga lite mat. Ha en bra dag så ska jag ha det så PUSS!

» Händelserik helg

Eller inte så, men i lördags åkte mappa och jag upp till Örebro för orientering.
Vi sov på ett jättefint hotell där och sen nästa dag åkte vi till orienteringen. (Söndagen)
Jag tyckte det gick ganska bra gör mig men kunde gjort lite bättre. (38/93) jag sprang inte min riktiga klass utan Ö5 on det är intressant ..
Efteråt på hemvägen stannade vi till på det stora köpcentrumet utanför Örebro, jag letade efter klänning men hittade ingen.
Ja nu ska jag sova för att orka med några veckor till så GODNATT!


» Ojj

Vart kom alla besökare från?
r
bild från typ 3 sommrar sen.
 
Idag händer det inte så mycket, har flyttat kossor mu. Sen har jag inte gjort så mycket mer. Imorgon ska jag springa orientering igen, jippi!
 

» Dagens tips!

Denna nya låt med Svenska akademin! 

(om någon vill veta så är han vid keyboarden min morbror) 
 
och denna låt med OscarZia!

» JAg skökte lite och hittade...

... en av mina 1000 gamla bloggar: http://syrran99.blogg.se/bilder/. Jag hade oxå en som hetter bara http://syrran99.blogg.se/ men den har jag tatt bort... + min systers gamla blogg. Sry Lovisa men var tvungen :')

» nytt/gamalt

har inte min dator med bilder här just nu med gamla bilder, men letade upp en bild från arkivet och hittade detta. Jag tänkte bilden på kaminen, den här nere. Rummet är typ klart och och om jag ska ta en bild från samma vinkel blir det svårt men kan testa.
+ en bild på andra hållet

» Gör som igår

Tittar på hockey och bloggar under tiden. Idag har jag inte gjort superduper mycket. NEJJJ KANADA GJORDE MÅL.... Jag vaknade, åt melon och sen gick jag ut tror jag. Jag klättrade upp på ladugårdsvinden och letade efter kissemisseungarna men hittar de inte... Skulle vara mycket bättre om Tiger (mamman) skulle kunna visa exakt vart de är! Ja och sen så gick jag upp på husvinden och hjälpte pappa med en sak och ja. Efter det läste/tittade mamma och jag i jättegamla tidningar från 20/30 talet. 
 
Just nu sitter jag i den nya sköna fotöljen med datorn i knät och letar klänning och tittar på tv om du vill veta. 


» tredje perioden

ja den börjar snart så det blir ett snabbt inlägg.
 
Idag har jag inte gjort så mycket förutom skola. 
Nu tittar jag iallafall på hockey elller inte just nu för nu sitter jag här vid datorn.
Min syster är snart i tyskland i det kommer bli tyst hemma och ja det är väll skönt? 
Den långa helgen nu så har jag lite planerat, orientering på söndag och lite annat på lördag, imorgon inget och fredag det samma. 
det Var ett kort inlägg och det låter som det börjar igen så hejdå alla finfina människor!

» Jajamen

Ska bli lika varmt idag som igår oj vad skönt!
Har ju sovmorgon och det är ju bara 5 tisdagar kvar....
Dagen skrev jag om igår, och så.


» Äter glass

Sitter på verandan och äter glass just nu, solen är för varm att vara i och inne så är man ju inne?
Idag har dagen gått ganska snabbt och det är snart morgon.
Imorgon har jag ju skola och tror jag ska tävla på kvällen.
Ja det var uppdateringen just nu så härs vi sen! Hejdå


» Dagens vill ha!

Dagens vill ha är biljetter till Onedirection konserten som är i övermorgon.

Nej men det med, nu vill jag ha pengar i mängder. Någon miljonär som har lite över ? Tack på förhand!

;)


» Bullenskorv

Kom hem för några timmar sen och latar mig just nu.
Jag är nöjd över dagens tävling kom 5 av något, slog ju både syster och mormor ;)
Nu ska jag göra lite läxor och så, ville bara uppdatera lite.


» Tävlingsdags!

Eller imorgon men ja.
Imorgon så ska jag tävla, det blir första tävlingen för året men ska inte springa min "riktiga" klass.... Väskan är packad och kläderna förberedda, Här kommer jag!
Idag har hela dagen känts som söndag men det är bara lördag.
Tittade på hockeyn förut, BRA Sverige :D




» Fredag v.18

Nu sitter jag på bänken och väntar på att bussen ska komma.
Dagen har gått ganska fort och helgen kommer nog oxå det...
Hade nyss prov och det gick inte jättebra...
Vad många sån här.... Haha

Nä nu vet jag inte mer vad jag ska blogga om så hejdå!
Jo jag "tjuvlyssnar" på medans vaktmästaren och rektorn och tuppkammen pratar, vet ni vad de pratar om? Jo hur mycket de svettas när de springer :')


» Vilket ska jag välja?

Ska jag plugga eller let's dance?

Jo jag tar plugg i reklamen och titta när det inte är reklam!

Idag har varit en normal skoldag och redan fredag i morgon!

Ha en bra kväll!


» Godmorgon

Idag känns det som måndag eller fredag...
Vi var ju lediga igår och jag fick inte det jag ville gjort men jaja.
Idag händer inget speciellt, skola och jag SKA springa ikväll, får inte skjuta upp det.

Ne nu ska jag gå upp så hejdå


» HJÄLLP MIG !

Följ denna lista på spotify tills den 6Maj så får du en kaka! (du väljer vilken sort) Tack på förhand :)
 
ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥ ONE DIRECTION ♥

» koutsläpp

Våra små kossor får röra på sig första gången i år :) mu