» Ännu mer lucia

Saken med högra bilden är dels goda maten + att vi fick ''haklapp/förklädden'' för att inte spilla på klänningen
 
''Natten går tunga fjätt, runt gård och stuva''.. Är en av alla låtar jag har tröttnat på efter dagens 14 uppträdande. För att sammanfatta dagen kort så började den kl 07 och höl hektiskt på fram till kl 14 men med lite mat och väntat imellan. Ställena vi lussade på, var på olika arbetsplatser, gamla skolan och ica osv. 
Det bästa med dagen var alla presenter vi fick, bussresorna mellan uppträdanderna, att sjunga och att få va ledig från skolan. Sämsta med dagen var att den tog slut för fort...

» Tyskland

 
 
Efter 2 hela dagar i Tyskland + 2 dagar spenderat i buss så är jag äntligen hemma. Både tråkigt men skönt!
Denna resa har varit jättekul och slår helt klart förra årets visit på samma ställe. Det roliga var att jag kände igen mig och kunde hur S-bahn'en gick till Hamburg ;)
Vad vi gjorde var massor men ändå inte. När vi inte hade något på schemat så låg vi och sov ungefär. T.ex var värdefamiljerna och vi luciaflickor och bowlade, åt typisk tysk mat, pratade, hade allmänt mys. Med luciagänget dvs ledarna och alla runt omkring åkte vi till Dom i Hamburg.  Vi hade såklart våran premiär med luciatåget vilket var på Röda korset i Quickborn, första gången gick förvånande bra! På söndagen när vi hade kört vårat sista framträdande i Tyskland var det svårt att fatta för det var sjukt kul och vi ville ha mer. Tyvärr får vi vänta tills lördag innan nästa gång och tur det, för just nu har jag liite feber och halsont så denna vila är behövlig. 
(Hade ca 0 bilder utan nästan enbart filmer så klippte ihop lite, kan vara tråkigt för andra än mig att titta på då jag vet vad som händer runt om filmerna och får på så sätt minne, som kan va kul i framtiden att kolla på, eftersom jag inte filmade allt som hände utan bara en bråkdel.)