» Kingshigh på omberg










» kräftskiva

tyvärr inga bra bilder, men vad säger man, duger i krig
Hejsan! I fredags efter skolan samlades alla tjejer i klassen och hade 3rätters med kräftskiva. Mycket trevlig kväll med massor mat, prat och just dance!
Idag bland allt höstväder kom sommaren tillbaka så dagen har, förutom en lång välbehövd sovmorgon, bestått av att vara ute. Passade på att ta lite kort och hittade ett ställe med mängder av fjärilar!
 
 
 
 
 
 

» Stockholm



För ca ett halvår sedan var jag mitt uppe i paniken över mitt gymnasieval och konstaterade att den 12 september, när jag sitter på cirkus och tittar på Kristina från duvemåla så kommmer jag ha gått på den rätta linjen ett tag. Kan inte säga annat än att ett halvår har gått sjukt snabbt?!
Igår åkte jag och min familj upp till Stockholm för att kolla på premiären av Kristina från Duvemåla på cirkus. Röda mattan, mingel med kändisar, ha en stolpe mitt framför ansiktet när man tittade på musikalen och tyskar som viskade lite för högt när dom tog tjuvkort på Benny Andersson. 

» personligt & sånt

 
 
"Lukas blev sjuk akut skjuk! Den 1 Augusti! 2008 | Blod i hela husest, tappa nästan allt blod! Fick blod av en annan hund (jag önskar han var frisk) | Han ska stanna över hälgen. Julia som är läsen och rädd, slutet följer. --> DÖD."
 
Satt här om dagen och tittade i en av mina pärmar med gamla och nya papper i, som jag tur nog har sparat! Ovan är t.ex. ett papper som fanns i den pärmen när jag skrev ned 'live' när vår första hund blev sjuk. 
Ett annat papper som jag sparat är när jag skulle ringa min mamma efter att jag och min syster hade bråkat och skrev ned innan vad jag skulle säga:
"Lovisa och jag har lekt bäbis, då hon har varit bäbis hela tin... Efter leken sa jag till Lovisa att jag tyckte nu att det var min tur att vara bäbis, då sa hon nej men jag sa endå att jag ville vara bäbis då sa Lovisa endå nej. Då ville jag inte fråga henne mer för jag tror att hon ska bli arg. Det var derför jag ringde dig!"
Efter detta antar jag, från lite halft otydligt skrivet, att mammas svar var att jag skulle fråga Lovisa varför jag inte fick vara bebis för står sedan:
"Svar: För hon inte vill va mamma!
Jag: A vad arg jag blir."
Har även i pärmen en tidning jag gjorde när jag var liten med datumet 31/5-08 där jag bla skrev en artikel med rubriken Inbrot, har även teckningar som jag ritat. Mycket fina! Sedan arbetspapper från skolan, och nyare saker som scheman, prao-omdöme, prov, saker vi gjorde på skolan i Tyskland osv. Ni förstår, allt möjligt helt enkelt. Mycket kul underhållning som jag är glad över att jag har sparat! 

» September är här, fram med paraplyet!!


September startar med höst, oavbrutet regn heeeela dagen!
Hejsan, har varken några kort eller något att skriva så det är förklaringen varför jag aldrig uppdaterar.
Skolan flyter på och nu är allt normalt, nollningen är över vilket avslutades med nollningsfesten i fredags. En mycket mycket rolig kväll med hela ekonomigänget! Har även varit iväg och handlat ett par riktiga jeans, händer ca aldrig, duktigt gjort Julia!