» Sporta i vinter

 
sportswear winter
 
sportswear winter by juliaknutsson featuring adidas
 
Dessa kläder vill jag absolut ha i min garderob nu till vintern. Thightsen är fodrade och perketa om jag ska försöka hålla gång nu i vinter vilket jag har sagt flera år att jag ska göra men aldrig lyckats med. Men skaffar jag dessa tights så kan jag inte skylla på att jag fryser om jag ska springa så därför kanske det blir av, men först måste jag ju köpa dom såklart.

» Hobbitarna tog över Omberg

 
 
 
I Tisdags var klassen iväg en heldag till omberg, vilket niorna gör varje år. Vi gick ungefär fem/sex kilometer, bara, i skillnad mot andra klassen som gick 1,5 mil. Mat fick vi i klassen laga tillsammans och det varv makaroner och köttbullar, där under den tiden fick jag hål i mina byxor då det kom sådär brinnande eldaska studsande mot alla som satt runt omkring. Lyckat.
Eftersom ungefär 22 elvever gick omkring på omberg med bara en lärare så så blev det lite rörigt eftersom vissa gick långsamt och andra för långt åt fel håll och då fick den enda duktiga kartkunninga eleven leda halva snabbaklassen sista halvabiten, då alltså jag. Haha men det gick faktiskt bra, vi kom dit vi skulle.
Eftersom nästan alla killar i min klass är rätt så korta så såg dom ut som hobbitar när dom småsprang före med sina ryggsäckar och pinnar, haha och på ett ställe där vi gick förbi såg det ut ungefär såhär. Så var inte på omberg utan i sagan om ringen.
 

» kineskatten

 
 
Veckorna springer redan iväg och julen närmar sig med stora steg. Kanske tog i lite där för först kommer oktober, november och nästan hela december.. Idag är det iallafall lördag vilket kändes som en evighet sen det var, samtidigt som det inte var längesen, lite rörigt i min hjärna just nu känner jag..
Idag har jag hunnit äta frukost och varit ute och tagit lite kort på allt möjigt. Bjuder på två bilder av alla jag tog, ingen blev speciellt bra, men någorlunda bra så att man kan titta på dom. 

» en av dom

 
 
Idag har jag kämpat mig igenom skoldagen med träningsvärk i ungefär hela kroppen, från knäna upp till axlarna men jag var inte ensam utan ungefär halva högstadiet hade träningsvärk så idag var det fullt av pingviner i korridorerna.
Detta var för att igår hade vi elevensval med teamat hälsa, det fanns mängder olika saker att välja emellan och jag hade/valde latinodans, en timmes pump-pass och sist en timmes tabata.
Dumt val av mig att ha två träningspass på en och samma dag men det var skolans fel att jag fick ett av mina andrahandsval ;) Så förstå vilken träningsvärk jag har men man kan vara glad att IOS8 har släppts så att jag har något att hitta på när jag inte gör något annat, fast det brukar jag ändå inte göra.. Som på tyskalektionen idag när läraren frågar,
-was ist deine hobbys?  
och mitt självklara svar var
-zu faulenzen
 
Bara man tänker på att det är fredag imorgon och vi slutar tidigt så löser det mesta sig, ha en bra torsdag nu folket!
 
 

» for the first time

En sak jag ångrar över denna resa är att jag inte tog så mycket kort, så därför blir detta mest bara ett minne och det är ett väldigt bra minne men som jag väldigt gärna skulle vilja dela med mig av med alla!
mamma och pappa läser ni detta, snälla kan vi åka till London snart så att jag kan ta mer kort och hinna med allt jag inte hann med?!


 
Om ni kommer ihåg så skrev jag inlägg undertiden jag var i london, lite röriga inlägg men läs igen för orkar inte skriva allt igen. Dag 1, dag 2, dag 3-4
Jag flög för första gången 16 Juni 2014 och till ingen mindre stans än London! Åkte dit med Ebba och två konfimandledare, detta var ett pris som Ebba och jag vann under tiden vi konfimerade oss. Vi var på de flesta ställerna man måste till när man är i London, tex. Madame Tussauds,  Big Ben, oxford street osv. Bilderna ovan är ett urval av bilderna jag tog och nästan alla. Det värsta med resan var att fyra mobilnördar delade på en adapter vilket gjorde att jag knappt aldrig hade batteri på mobilen haha och hann inte titta i alla affärer jag ville.. vilket var det var jobbigt men vilken rolig upplevese denna resa var hoppas att jag får åka dit inom en snar framtid igen!

» Needs in autumn

Autumn
 
Autumn by juliaknutsson featuring Pier 1 Imports
 
Detta är saker som gärna får flytta in hos mig i höst. Kudden och ljusstaken skulle passa utmärkt till mitt rum med mina nya färg, så någon som har lite pengar över att skänka till mig? 
 

» Kalla mig drottning



God eftermiddag! 
Vaknade tidigt imorse men lyckades inte somna om så jag gick upp. Eftersom jag sov bort hela förmiddagarna på sommarlovet så visste jag inte vad jag skulle göra imorse utan hade massor dötid. Då blev jag sugen på en större frukost än bara en vanlig ostmacka som alla andra dagar så jag började steka pannkakor, koka ägg och skar upp vattenmelon. Resultatet blev ovan och jag hoppas att min syster blev glad över detta eftersom hon också skulle äta frukost (I guess), vi åt upp nästan allt och jag gissar på betydde att det var bra resultat!

» Tävling

Bilder lånade från lovisaknutsson.blogg.se, från två helger sedan när tävlingen var på omberg.
 
De senaste helgerna har jag tillbringat i skogen, idag var senaste gången. Ingen gång har jag blivit jättenöjd men början av min banan idag tyckte jag gick bra och enkelt..
..Ända tills förut när jag tittade på resultatet då jag låg runt slutet på alla kontroller ungefär, så nej.. och mitt ena lår har inte riktigt varit med mig den senaste veckan så att springa där det är platt gör ont, så tur att skogen inte är platt någonstans! Men på friiddrottsdagen i fredags därimot gick inte alls bra att springa, 100m och staffeten var ingen höjdare i år för min del.. Så nu är det bara att stretcha stretcha och stretcha lite mer.
 
 

» NineEleven

 
Denna låt brukar gå reapet denna dag varje år, lär mig något nytt om händelsen varje år. Hoppas ni fattar vad jag menar annars får ni googla över vilken dag det är idag.
Var bara två år när detta hände och minns såklart inte vad jag gjorde den dagen men tydligen var jag hos farmor denna dag 11 september 2001, haha.