» Godjul!





Första julen av två firades igår hemma hos farmor och farfar med de närmaste av släkten på den sidan.
Fick som vanligt tvål av dom men fick på morgonen blandannat en klocka som jag har önskat mig väldigt länge, en DW! 
Så glad över den, glad fortsättning alla!

» #fail




Eftersom jag inte har någon mobil längre så har jag min iPad, och på ipaden finns en app som heter photobooth och om man har en tråkig 20-minuters rast blir den appen väldigt rolig. Har nog 100+ nya bilder bara denna vecka.. Kompisar.. Haha
Har också gjort egna pepparkakor och tänkte idag vara duktigt och pynta dom, allt gick perfekt och blev jättefint! Or nah.. Hela bänken och spisen var smutsiga, too much glasyr osv. Glömde tillochmed hur svenska flaggan ser ut.. Tur att vi hade sista hemkunskapen forever idag!
Imorgon = jullov!! Gla jul allesammans!

» ÄNTLIGEN!

 
Nu mina damer och herrar är videon vi alla väntat på färdig. Detta med youtube är nytt för mig och det tog hela natten att ladda upp men nu är den klar och i 1080p HD, värt väntan alltså. 
Titta o njut, dö inte av skratt bara haha

» New in



Igår efter skolan åkte jag och Lovisa in till Linköping för shopping, mat och bio. Vi tittade på tredje hunger games filmen, den var bra men lite mycket "fantasy" för mig. 
Det jag införskaffade mig var en ljusslinga, en typ tavla, välbehövliga jeans och julklappar. 




» Ibland lyckas jag med bra saker med



Fick ett nytt meddelade på Facebook och där stod det att jag hade blivit klubbens ungdomsorienterande. Visste inte om det och var därför inte närvarande på kvällens "fest" klubben hade med prisutdelning osv. Men med snälla grannar/släktingar som var där fick jag priset levererat till mig redan idag, en check på 800kr (väldigt behövligt!! Se förra inlägget..) och en väldigt vacker blomma + min motivering. 
Nu måste jag leva upp till mina bevis tills nästa säsong då jag inte tränat på några veckor nu, ups.. Men har fortfarande några månader kvar innan säsongen drar igång ordentligt igen, puhh!

» Sånt som bara Julia fixar



I mitt 15 åriga liv har jag ägt ett antal telefoner (och samma story med datorer) och varje gång jag bytt telefon har det varit för en orsak, att den gått sönder. Minns en av mina första mobiler gick baksidan loss och någon knapp, sedan när jag fick tutch gick första bra med sedan har alla skärmar spruckit på alla. Men på min näst senaste slutade wifit fungera istället.

(http://jk.blo.gg/2013/november/otur-eller-tur.html)

Detta skriver jag för att idag trodde jag att jag glömde min mobil hemma idag men när jag väl kommer hem hittar jag den inte och det visade sig senare att jag hade tappat den när jag gick de 7 metrarna mellan bilen och bussen imorse, alltså var min bara två veckors gamla 5s överkörd.. 
Hur försiktig jag än är med mina tekniska saker så går det på något sätt sönder, orkar varken räkna datorer eller mobiler jag själv tagit sönder men tillsammans blir det uppåt två händer.. Så under senaste veckan har både min dator och mobil gått sönder, så lucky me. Vad har jag gjort för att få denna sjukt dyra negativa förmåga att lyckas ta sönder saker för..? 

» Färglösbildbomb











Text angående vissa bilder som man säkert undrar över kommer antingen imorgon, nästa vecka eller aldrig.
Har ingen ork att skriva någon text mer än detta just nu. Är tillbaka i SCHWEDEN nu iallafall!

» Saknad




Mittersta bilden var bara för att lite, en stoooor Nokia-mobil och en bild på mig i massor speglar i kompisens rum..
 
Hej! Sitter just nu hemma hos min tysks kompis. Denna kompisen har ett väldigt (!!) stort rum i skillnad mot min tysks så nu saknar jag Sverige ännu mer, speciellt mitt halvstora rum..
Igår och idag var det skola, så tråkigt det är men väldigt korta skoldagar. Deras klass är värre än våran, inte alls vad jag förvånade mig och vissa personer är övergoa! haha
Idag började skolan vid 9 och slutade vid halv ett så då åkte vi hem och då typ halvsov jag då min förskyldning blivit så mycket värre, känns som om jag har feber nu med.. 
Aja, sedan fick vi skjuts till tyskens mammas jobb som jobbar på inget mindre ställe än på Porsche. Snäll som hon är så fick jag en liten nyckelring som kostade lite mer än en helt vanlig nyckelringen för 10 kr. Sådan snäll familj!
Om någon under över bilderna med mat så är det min frukost, en stor macka med överdrivet mycket smör och marmelad. Sedan en kaka som var supergod!
Nu hoppas jag att vi kan gå hem snart så jag kan ta en till värktablett eftersom min förra har värkt klart nu..
Ha en bra tisdag, Tschüs!