» Första gången på minst tre år

Var många fler mopeder i skolan igår, tror att det var så för idag hade alla nior idrott så lite klumpigt med en stor väska, men det fixade jag!

Hejsan bloggen! Nu har en låång men ändå snabb skolvecka passerat men det känns inte som den första veckan. 

Nu äntligen så har dem bästa fredagarna kommit tillslut i högstadiet, bara roliga lektioner. Vissa fredagar slutar vi 12.20 med, som idag och om jag åker med min moped (som jag har gjort i två dagar nu) så kommer jag hem tidigt och har mycket kvar av dagen. Får tacka mig själv för slitet med körkortet, helt klart värt det!

» Överallt som små myror

Har ingen passande bild så blir en bild på min vägg som nu är färdigmålad (dock inte på bilden)

Idag började allvaret igen, och denna gång det största allvaret. För idag var första dagen på mitt tionde skolår, för jag började nämligen nian. Små nya sjuor överallt i korridorerna men vi nior är nu störst vilket borde innebära respekt till oss vilket märks ;)
Första läxan är utdelad och jag har lärt mig alldeles för många nya saker idag och mer lär det bli.

» Skyll på mer då




Alla dom senaste dagarna har jag spenderat i mitt rum som jag har äntligen har målat klart nu. 

Igårkväll så åkte jag och några mer in till Norrköping för att titta på Oscar Zia när han uppträdde på Augustifesten. Det var lika bra som vanligt när han uppträdde och hela upplevelsen var rolig med fina vänner med matvalsproblem som slutade vid ett stånd på marknaden.
Idag åkte jag och två andra in till Linköping och var på ungdomsfestivalrn keep it loud. Dom enda som jag kände igen var NoNoNo och dom skulle börjat spela men blev försenade ungefär 15 min och vårat tåg gick ungefär då så såklart missade vi dom... Och allt roligt började ungefär då (vilket vi missade) så vi får se om det blir igen nästa år, lite långtråkigt men kul var det! Kungar och mobilladdning på burgerking och vandring runt hela Linköping ungefär ;)

» En dag i stan



Hej alla Julia galna fans! 
Idag åkte jag, mamma och Lovisa in till Linköping med tåget och gick omkring på stan. Köpte några behövliga saker så nu har jag iallafall kläder och smink till första veckan av skolan, det enda som saknas är tuggummi men det är en vecka kvar så det löser nog sig. Haha men ha're gött nu, sa äkta östgöten!

» ett åt sedan

 
Ett år går riktigt fort, det har nu alltså gått exakt ett helt år sedan jag var med min syster i Katrineholm och såg Oscar Zia för första gången, känns som det var denna sommar! Tänk vad mycket mer jag kan och vet nu om allt än för ett år sedan, önskar att ett år kunde gå lite långsammare..  
För tänk, om ett år och några dagar börjar jag på gymnasiet och går det lika fort som detta år så vet jag inte alls om jag kommer välja rätt gymnasium. Vill inte välja än.. 

» Påminnelsen som skär in i hjärtat



Nu är det ännu en dag mindre kvar till sommarlovet är slut. Känner mest att man ska njuta av vad som är kvar och inte tänka på hur långt det är kvar men blev idag påmind av att det är imorgon sista söndagen utan söndagsångest.. Tack för det och känn dig träffad du som sa det ;)

Annars sitter jag och lyssnar på covers och ska egentligen städa mitt rum så jag kan få det ommålat innan skolan börjar, får se hur det går med den planen. 

Eftersom jag inte bloggar så ofta så undrar ni säkert vad jag gör om dagarna och ni tror säkert att jag gör något stort eller något men i verkligeheten så äter, tränar eller sover jag. Ibland åker jag kanske någonstans med min moped, och det är ett exempel på bilden där uppe. Jättevackert på kvällen är det!

» Skänninge och Danmark




I måndags åkte jag, Lovisa, mamma och moster med sin familj tåg till Köpenhamn. Vi var på Bakken, tivoli, i några affärer och sådant typiskt man gör på en semester som turister.
Det var den sista minisemester nu på sommarlovet och den var till Danmark, riktigt skoj trots regnet och alla människor och väntan vid karuseller, tågen osv.
Nu är det också skänningemarken i skänninge (oh you don't say?!) då var jag och Ebba och gick där i några timmar idag, köpte ingenting. Skänningemarken är också ett tecken på att skolan snart börjar och det är inget man längtar till direkt men man måste ju leva i nuet och inte någon månad tillbaka.
Nej nu ska man inte tänka på skolan utan njuta av den resterande delen av lovet!

» Sommarvideo

 Gårdagen spenderades i Boxholm med Linda och cornelia för att spela in en video som vi gjorde i vintras. 


» Att ni fortfarande orkar..



Sitter i Varamon med Ebba ute i ett litet hus hos hennes farmor och farfar och väntar på att maten ska bli klar, mm grillat.
Vi cyklade nyss och handlade lite gott till kvällen och har idag hittills badat osv.
Vi åker hem imorgon, vet inte hur än kanske tåg som vi kom hit med.