» Sportlov

 
Äntligen är det min tur att få sportlov! Helgen spenderades hemma hos mormor och morfar vilket var väldigt mysig. Med blandannat lååångpromenad (där vi hittade en fontän mitt i skogen, se sista bilden), tårtgarnering, servettvikning, fika x antal gånger, drönarflygning och mellomys hos kusinerna!

» Alla hjärtans dag...

 
...eller en helt vanlig söndag enligt mig. Idag var jag i Linköping med Ebba, Lisa, Emma och Agust och åt på 1854. Det var mycket gott men dyrt, men en dag som denna så är det okej att lyxa till det!

» Fettisdagen

 
Hej!
Idag är det tisdag och tydligen är det något speciellt med semlor idag. Efter maten i skolan serverades det semlor, bilen styrde mot Väderstad Centralkonditori efter skolan och där utanför var det en kö jag aldrig tidigare skådat. Insåg lite senare att det var internationella pannkaksdagen idag! Måste varit därför allt detta knas.  
Eller inte, för idag är det den årliga semeldagen! Dock har jag med åren gått från att älska till att ungefär hata semlor. Så för min del räcker en semla per år, och i år blev det skolans. Kanelbullar däremot kan man inte hata, så en god sådan för min del blev det istället från konditoriet!
Nu ska jag dricka upp mitt té och göra dem spännande men jobbiga individuella valen. Wish me luck med att jag kryssar i rätt kurser. Hejdå!