» Mycket mer och ja

Gillar inte detta med att inlägg man postar ett inlägg men det kommer aldrig upp och sedan försvinner...
Det har hänt mycket sen sist iallafall, varit på två mopedteorier, tagit två hål till i mina öron, tittat på serie, gått på/vid åsabackarna två gånger, fått mängder av fräknar, två katter mindre, varit på hockey, firat min ena kusin och mycket mer...
Orkar inte skriva mer än det här just nu så hörs snart!

» but first let me take a selfie

Inbäddad bildlänk

» Tårta, skogen, handtag och sjukdomar



Som rubriken lyder har senaste dagen sett ut, eller tårtan var igår för pappa och idag i skolan så hade vi prov och nästan alla hostade eller snövrla sig (vilket jag blir så irreterad på). 

När jag kom hem så har jag annars inte gjort så mycket, åkte iväg med mamma en bit och sprang en bana som mamma och pappa har lagt. Sen nu har jag kommit hem och ätit och ska alldeles straxt upp och duscha. 
Ha en bra fredag så hörs vi imorgon!

» En grön soptunna som pratar flytande tyska som fjärdespråk

Ett äggpaket
Bonjour! säger jag eftersom alla andra säger ¡hola! 

Sitter just nu i bussen på väg hem från skolan och kände att jag ville skriva ett inlägg bara för att hålla er uppdaterade.
Så kan börja med att fråga mig själv vad som händer idag, den 20 Mars.
Svaret på den frågan är att som vanligt skola som då redan är slut, min fader fyller år så vi ska fira honom lite, eller dom hemma har nog redan börjar men ändå... Sen så ska jag plugga och sedan plugga.
Andra frågan idag är, hände det något annorlunda i skolan förutom vanliga torsdagslektioner? 
Svar ja, var på hälsoundersökning idag och kan säga att jag blev förvånad över min längd (viken med men det var kläderna och engelskalärarens fel ;) ), jag trodde jag var ungefär 165 cm lång men var hela två sm kortare, vart lite förvånad faktiskt. 
Sedan på engelska så fick vi ha med oss godis bara för att vi sitter och skriver hela lektionen så åt ganska mycket godis eftersom det var så gott och innan maten också, osmart..
En tredje fråga då? Hm jo har du bestämt vart du ska praoa än? 
Svar nej, jag har knappt någon aning så ge mig tips tack :)
Nä nu ska jag snart ta och gå av bussen och cykla hem så hae't gött!



» Fredag, Lördag, Söndag, Måndag och tisdag

Ja det var ett tag sedan jag bloggade... 
Har inte hänt så mycket sedan sist och har därför inte så mycket att komma med.
Eftersom jag inte har något roligt att skriva om idag så kan jag beskriva denna bild. 
Detta är våran rackarkatt som ofta hamnar i bråk, (se hans vänstra öra höger på bilden). Han är några år gamal och heter Puff. Det ansiktsuttrycket han har där är hans vardagsmin. 
Det han sitter på är en brun, jag vet inte vart den leder, har aldrig öppnat den. Gräset i bakrunden är vanligt gräs.
 
 

» Har ingen plats att kalla hem i detta vårregn (lala valborg lala)

 
Ska egentligen plugga stenhårt på kemi och tyska just nu men orkar inte. Kom nästan nyss hem från konfan, idag har jag haft ett prov + massor ord så jag är redan slutkörd + att det var lång konfa efter skolan. Till dit vi är från skolan är det 1,5 km så då gick vi dit med en idrottsväska med dator i + att jag är stel i benen från igår. Sedan paratade vi massor och körde maffian, jag var en av de fyra i maffian och vi vann ;)
Sedan slutade vi tidigare och mamma hade inte kommit en... men Ebba skulle till en som bor på andra sidan Boxholm vid skolan så då gick vi dit fast jag avek lite tidigare för att gå till bilen vid folketshus. Så streckan totalt dit och tillbaka vart enligt eniro 3573 km lång. Nej nu måste jag verkligen gå tillbaka till plugget för har två viktiga saker tills imotgon så hejdå!

» Läxor läxor läxor

 
Hallå bloggen! 
Hade studiedag igår och då var jag ute och sprang/gick, lagade mat, spelade justdance och pluggade lite. 
Idag hade jag skola igen och det var väl skönt att börja på en tisdag, vi började med bad och sedan så bild, hk, klassråd och sist tyska. 
Vi fick tillbaka våra hemkunskapsprov och det gick mycket bättre än vad jag trodde! 
Nu ska jag plugga och äta ett till äpple, ha en bra dag :)

» Som jag har väntat!


Mobilbild: Myror
Hej!
Sitter just nu på trappen och väntar på att maten ska bli klar som jag och mamma har lagat. Det blir portastek med potatis! 
Som jag skrev sitter jag på trappen, i solen med en katt i knäet och hör fåglarna sjunga och ser blommorna blomma, väntande på att fräknarna ska titta fram. Haha vart nästan som en dikt men det är vad jag gör. 
Älskar våren och nu hoppas jag att den är här för att stanna! Bara blåsten kan lugna ner sig så blir allt perfa. 
Har test kört  lite moped och längtar sjukt mycket till sommaren då jag förhoppnings har körkort. Ska börja på kurserna 24 mars :) 
Ha en bra dag och var ute mycket nu I solen!

» 🎭 sie, oui, ja 🎭

här om dagen 
Hej alla fina och roliga människor! 
Vad gör ni? Här händer det inte så mycket.
Idag har det inte heller hänt så mycket så har inget att blogga om :/ 
Ha en bra fredag imorgon!

» Ajdå inte bra



Har försökt ända sen lördags men det har inte gått så bra... Vet inte om jag skrev ett inlägg i fredags men båda proven fick jag jättebra betyg på, stolt över mig själv!
I lördags tog jag och Lovisa tåget och bussen in till Linköping och shoppade och jag hittade 4 saker tror jag det var. 
Sedan så kom resten av familjen, dvs mamma och pappa och sedna åkte vi på hockey. Det var LHC-HV71 och LHC vann med 5-1 med ett mål när det var 4sek kvar. Riktigt rolig och spännande match! 
Sedan var lördagen över efter melodifestivalen på kvällen och söndagen kom. 
I söndags gjorde jag inget speciellt, pluggade, städade rummet och jobbade lite. 
Måndagen gick som normalt och igår med förutom att vi hade hemkunskapsprov och bad. Inget av de sakerna gick bra, jag vill liksom inte veta hur omega 3 och 6 fungerar eller hur protein är uppbyggt och då har jag svårt  att lära mig...
Idag händer inget speciellt i skolan och jag känner mig pigg som en mört redo för 80 minuter NO kl 8! (Eller inte)
Ha det bra!