» Årsresume #2

Juli, betydde äntligen körkort samtidigt som jag och resten av min familj åkte till Falun, Mora, Rättvik och Orsa för en minisemester med minigolf, konsert på dalhalla, gå ner i Falu koppargruva, äta, bada, också vidare. Åkte även denna månad för första gången själv med SJ-tåg ner till Kristianstad för en veckas orientering, oringen. Där, blev jag intervjuvad för en tävling som jag kom till semifinal på men snubblade på sanden så jag åkte ut tredje dagen.. Jag och min kusin testade att lägga mentos i en cola, spelade in en musikvideo och lärde lillkusinen på 6 år vad dubbelhaka var. Denna vecka var nog veckan jag var i bäst form på på hela året, då jag varje dag på en vecka gick och sprang mer än en mil.. Skulle aldrig orka det nu efter julmaten, phu.. Var även i Juli månad med min syster på Harry Potter utställningen i Norrköping.
 
Augusti firas in med en trip till Varamon med Ebba för mycket skoj och sedan bar det av till Köpenhamn för bla Tivoli och lite annat smått och gott med min familj minus pappa plus min mosters familj. Efter hemkomsten från Denmark tog jag mopeden till Boxholm för att spela in sommarvideon med Linda och Cornelia. 
Sista helgen innan jag började nian så var jag först på Augustifestivalen i Norrköping med the big five för att tittade på Oscar Zia och dagen efter på Keep It Loud i Linköping med Emelie och Natalie, inget man glömmer i första hand haha. Sedan började skolan..
 
Septermber gick lika snabbt som alla andra månader med skola och massor av tävlingar. Vissa tävlingar gick bättre än andra, kommer ihåg en tävling där jag först fastnade mellan två stenar och sedan snubblade på ett berg och gjorde någon sorts kullerbytta in i en sten med huvudet och axeln men så stark som jag var så fortsatte jag loppet helt yr i skallen och kom inte sist!
Åkte i september även med klassen till omberg och vandrade omkring, nästan som om man var i sagan om ringen. Ledde även klassen igenom halva vandringen eftersom läraren var tvungen att springa efter några som gick fel.. Ska sluta med att säga att jag var världens bästa syster i september då jag lagade en storfrukost till mig och min syrra.
 
Oktober, månaden där gymnasievalet börjar bli på allvar, besökte ett gymnasium med klassen och börjarde fundera på vilken linje jag vill gå, har fortfarande inte kommit fram till vad än men har två stycken jag väljer mellan. Satt i Oktober också för första gången i loge på hockeyn, tyvärr förlorade LHC den kvällen men det var samma kväll som Emvalls tröja hissades upp i taket så något possetivt med matchen iallafall.
Åkte andra gången för året till Falun men denna gång med några mer ungdomar i klubben för Daladubbeln, hade inte alls sätt fram emot den tävlingen men hela upplevelsen var roligare än vad jag hade förväntat mig.
Inte nog med Falun i oktober så åkte jag och min syster tåg till Stockholm för en dag shopping på det efterlängtade höstlovet, tittade även på Annebell på lovet, läääääskigt. 
I November så tröttnade jag på ostar, färjor och bussar. Praoade direkt efter höstlovet en vecka på Boxholms Mejeri AB, efter veckan tillbaka för massor prov och plugg i skolan. Åkte buss en heldag ner till Quickborn i Tyskland med Madde för en veckas utbyte i Tyskland i slutet av November och innan detta var jag på ett öppet hus och det var här jag kom fram till två linjer jag helst vill gå. 
 
Första veckan av december spenderade jag i Tyskland och sen en heldag tåg från Hamburg till Boxholm. Sedan allra sista proven och pluggen för året, vollybollturnering i nian (9A var bäst!!), tappade mobilen och sedan sista dagen dansade vi våran egna dans plus alla andra danser högstadiet brukar göra. Fick ett stipendium för årets ungdomorienterare och firade julafton hos farmor och farfar. Träffade Linda i mellandagarna och var på bio och sista helgen firade vi jul hos mormor och morfar. Eftersom den sidan av släkten är så sportig av sig så körde vi en timmes hård innebandy i en idrottssal och mitt lag förlorade med 21-22.. Firade in 2015 med Tim och Ebba med massor av mat!
 
Kan sammanfatta 2014 med att det var ett år med resor och många nya upplevelser, insätt att moped är jättekul, tåg är fortfarande det bekvämaste sättet att förflytta sig på och att lyfta och landa med ett flygplan är jättekul!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback