» Jag har en syskon



Nu är det gjort, första badet ute för iår! Eller bad o bad ska man inte kalla det, vi tränade på isräddning. Vi fick hoppa ner i en vak, bli lugna och sedan svara på några frågor för att sedan ta sig upp med hjälp av isdubbar. 
Trodde vattnet skulle vara kallare och påsåsätt blev jag lugnare mycket snabbare och kunde svara på frågorna helt ok. Ett svar blev dock lite grammatiskt fel, brandmannen frågade om jag hade något syskon och sa en. Då skrattade han och upprepade vad jag sa, "du har alltså en syskon". Det är ansträngande för hjärnan att vara i kallt vatten i typ en minut, men kände mig som Jack i Titanic, kunglig. ;) 
Sen var det raka vägen upp till duschen och bastun. 
För att sammanfatta så var det jobbigaste och tuffaste duschen där man "smälter" och hela kroppen skriker av smärta och roligaste att hoppa i. Skulle gärna göra om, men isf om några år, vinterbad räcker nu, tack för det.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback