» Är man tävlingsmänniskor så är man

Alicante by Slidely Slideshow

 

Sista dagen på påsklovet idag och jag måste erkänna att jag har lite söndagsångest. Dagen idag började med en tävling som orienteringsmässigt gick bra men springande sämre, trött i benen efter träningsresan ner till Spanien nu i veckan som var. 
Påbörjade lovet två dagar innan alla andra med feber som bara steg men blev turligt nog lagom frisk tills flyget från Arlanda som bar av klockan 06.00 i söndags. När vi kom fram efter väldig lång väntan så väntade första träningen som vi såkallade orienterare inte hittade rätt till vilket gjorde att vi sprang minst 1km extra på stranden påväg mot starten. Sedan resten av veckan var vädret inget kul, nästan bättre här hemma i Sverige. Ioförsig brände jag mig på näsan redan första dagen och pannan någongång under veckan men kan inte säga att vi hade tur med vädret, dock alldeles perfekt att springa i alla andra träningar som var två gånger per dag. Träningar blandannat i strandterräng, bergsteräng, stadsterräng osv. Snacka om jobbigt för en person som mig som inte gör det vanligtvis. Även fast det var ''kallt'' och blåsigt tvingades jag i i poolen, som visst inte kom med i bildspelet ovan men som syns sedan i en liten video som kommer, som fanns på campingen där vi bodde i bungalows. 

Har jag något annat att skriva tro? Jo vad rubriken menas med. När vi var på lägret var det också en annan svensk orienteringsklubb där med jämnåriga ungdomar som oss (ca 12-17år), och på resturangen vi åt på varje morgon och kväll så fanns det två stora bord där typ alla fick plats men resten av borden var småbord. Dörrarna till maten öppnades inte förrens klockan prick och köandet av de små ungdomarna i båda klubbarna började i tid. Blev nog nästan jämnt med vem som fick sitta vid dom stora borden, tror dock andra klubben fuskade med en annan bakväg in. hmmm.. 

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback