» London day two, låååångt inlägg

Klockan är mycket (00.20) brittisk tid och jag borde egentligen sova just nu som alla andra i rummet förutom Ebba för jag hör hur hon rör sig. Någon snarkar och staden sover aldrig och polisbilar tutar.
Ska väl berätta lite om min dag idag för er glada läsare. 
Somnade direkt igår och vaknade av att mitt alarm ringde en timme tidigare. Sedan fick vi stressäta en smörgås gårndes till stora kyrkan för att vara på en morgonbön (något kyrkligt måste man ju göra när man åker som konfimand) vilket var tråkigt för hängde inte med alls men som tur var bara höll på i typ 10 min. Sedan tog vi tunnelbanan till King Cross (vet inte om det heter så, rätta mig gärna) för att titta på perong 9 3/4. Idag var en Harry Potter day för efter det fortsatte vi med tunnelbana, mjölktåg och buss till Harry Potter museet och åh så kul, häftigt och intressant det var! 

Vi åt någon gång där vår matsäck som bestod av ^, jordgubbar, någon dricka och godis. 

Bild lånad från Suss
Vi tog alla saker tillbaka till Oxford för att dricka/äta afternoon Tea. Kan säga att det var riktigt dyrt men att det var riktigt gott och blev helt förälskad i teét! Vissa kakor/smörgåsar var äckliga men andra jättegoda. 
Läs texten så förstår du varför det inte är någon bra bild... Mobilen var död och min kamera med.


Vi tog oss sedan an en till shoppingrunda men denna gång bara jag och Ebba + med båda urladdade mobiler. Tänk nu, Ebba och jag (ni vet nog inte hur smarta och proffisionella vi är), i stora London, på Oxford street! 
Det var tänkt att vi skulle till M&M men vi hittade inte eftersom mobilerna var urladdade och vi kan ju inte Londons gator.. Då bestämde vi oss för att gå tillbaka till Oxford street för att gå på alla dom affärerna, då såg vi fler och fler Victoria Secret påsar och vi ville ju såklart dit och hade pratat om det men vi visste ju inte vart det låg. Det enda jag visste var att det inte låg på Oxford street.. När vi kom fram till en karta som vi skulle försöka hitta med så förstod inget så tänkte ge upp hoppet om VS, men gissa vad? Mitt framför näsan ligger det. Ibland har man tur! 
Sedan efter jag inköpte lite saker så fortsatte vi till andra affärer eller vi hann bara en till, forever21. (Gick jättebra i kassan tills hon frågade på engelska om jag ville ha kvittot i påsen, såg ut som ett stort frågetecken) 
Sedan utan mobiler hittade vi alla 4 tillbaka till varandra och tog bussen och tunnelbana tillbaka till vandrarhemmet. 
 
Klockan var väl runt 22 när vi kom hit och jag fick äntligen ladda mobilen (död sedan 15-15.30)! Vi gick sedan ut för att gå till subway som ligger precis intill och då åt vi, visste inte vad alla grönsaker hette på engelska så fick lite panik där.. ;) 
Det var väl dagen, värt allt åkande och gående = riktigt ont i fötterna. Har äntligen fått duscha nu med!!!! Thanks
I morgon kör vi tidig morgon igen med någon annan kyrka eller vad det var och efteråt Madame tussoudo (vet inte vad det heter), big ben och massor av shopping. Sista dagen i London.. 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback