» Planer om MITT 2014

Bild från we heart it


Idag är det den 22 oktober vilket betyder att snart är Oktober slut och då kommer november. November består av 30 dagar, börjar med en fredag och slutar med lördag. 
Söndag den första December, första Advent, kommer sen. Sen 24 dagar senare är det jul med Kalle Anka och tomten knackar på dörren. 8 dagar efter det är det 2014. Vilket betyder att det bara är 71 dagar kvar av 2013. 
Om 71 dagar börjar ett år som jag vill minnas som det bästa året hittills i mitt liv. Jag ska försöka göra det bästa jag kan och börja redan nu i November. Vet inte hur men på något sätt göra så jag mår bra. Jag vill förändra saker och ting 2014. 
I november ska jag börja med att t.ex kämpa för att få bra betyg till jul speciellt i teknik, sen så ska jag börja röra mer på mig då tex hjälpa till ute, gå promenader/springa mer än vad jag gör nu. Jag ska ju byta klass i orienteringen när 2014 börjar så då vill jag satsa mer på orienteringen, träna mer och bli duktigare. Jag vill förändra på mycket men jag vet ju inte om allt kommer hålla, går säkert 1 månad men jag ska försöka kämpa för att få ett bra 2014.
Du kanske tycker det är tidigt att skriva vad jag vill göra 2014 när det bara är 22 oktober och det här jag dels för jag inte kom på något bättre att skriva och framför allt så det inte bara är jag som tänker i mitt huvud utan att du har läst det så du kan påminna mig om jag glömmer bort mig. 
Alla har sina dåliga dagar och jag som alla andra har haft sådana då man bara tänker på allt negativt eller vart sjuka eller bara trötta men 2014 då ska jag, jag hoppas du också,  tänka positivt på det mesta och inte ha lika många dåliga dagar. 
Under 2014 kommer jag kämpa och jag tänker spara detta inlägg under anteckningar så jag kan läsa det 29 december i år och bli påmind att 22 oktober så skrev jag ett inlägg att jag ska göra ett bra 2014 och försöka hålla det jag skriver just nu för det är saker jag vill ska hända. Dessa saker jag har skrivit vad jag vill ska hända kommer ju inte bara hända av att sitta och skrivas utan måste också göras. Kommer bli tufft men så bra jag kommer känna mig onsdag den 31 december 2014. Då har jag säkert ännu större mål som att komma in på det gymnasiumet jag vill men det tänker jag inte komma in på nu. 
Som jag skrev tidigare. det kommer säkert hålla en månad eller två som det känns just nu men om jag kämpar kanske jag klarar mig. 
Om man går tillbaka till tidigare i detta inlägg så skrev jag att mycket kommer hända och om man tänker dels så
•fyller jag 15 år! 
•  kommer jag  ta moppekort (hoppas jag)
• kommer jag få slutbetyg i 2 ämnen. 
•kommer jag konfirmera mig. 

Tänker man längre än vad näsan räcker när man drar ut den så kom jag att tänka på mina kusiner som alltid har varit så små. Den älsta ska redan börja 7an och den minsta börjar också bli stor snart redan 1år! Det betyder att jag är ännu större, minns att jag tänkte när jag liten om hur jag och mina kusiner skulle se ut när vi var så här stora. Tiden går fort oj oj!!

Nu ska jag berömma dig om du orkade läsa! Jag ska tänka på vad jag skrivit så det går in i mitt sinne eller något liknande, vill nu bara att dessa 71 dagar ska gå fort eller det beror på men aja ;) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback