» Julia Tipsar!

Idag tänkte jag tipsa om filmen: 
RÖTTER
Denna film är en film vi började se på SO.n i skolan och då slutade vi på ett så taskigt ställe så då började jag titta på den hemma igår. Det handlar om Kunta Kinte, han är uppväxt i Afrika men en dag när han är ute och gör en sak till sin lillebror blir han kidnappad av den vite mannen. Han tas med till en båt och d¨är är massor andra blivande slavar. På båten är det inte bra och många dör. När de väl är framme i hamn så är det aktion och Kunta Kinte blir slav och det tycker han ej om och han blir piskad och försöker rymma från gården men han lyckas inte så bra....
Jag hoppas jag inte avslöja förmycket men det är bara början :) 
Filmen får en så länge ♥/5



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback