» Året som gått!

Ja vart ska jag börja ? Jo i Januari 2012. 
 
Början av året var inget speciellt för mig. Jag gick i 6an och det var då väldigt mycket av min blyghet frösvann!
Sen var det inget stort som jag minns
först i Mars/April någon gång då vi fick våra (sista) Lamm! Jag minns att en av mina favoriter klarade sig inte längre en en vecka för det blödde/hade ett sår rakt in  huvudet som vi inte hade upptäckt som verkade vara dåligt och sen så började han skaka och sen efter en dag så somnade han in...
 
Ja sen så Kom April och så minns jag att vi åt påskbord på en golfresturang ! Och sista april så var det valborg tror jag och det ''firade'' vi vid Boxholms valborgsbrasa.
 
Maj. I maj så började skolan dra ihop sig mot sitt slut och i slutet så cycklade 6orna till Fiskarp och sov i stugor och hade det jätteskoj och mysigt! Vi rodde mycket och åkte en dag till torpön och gick den höghöjdsbanan! Det var jättemysigt att göra det med klassen , vill göras om! 
 
Jag fyllde år i Juni och så i början av Juni fick jag en av mina födelsedagspresenter: Ullared, Gekås! Där köpte jag ett antal saker och hade det bra! I Juni sen så slutade jag på Åsbo skola och hade sommarlov! Sommarlovet i Juni var att fira midsommar i Sya (att titta på skidor) och sen Björkfors Marknad!
 
I Juli så åkte jag med mormor och Morfar till Oringen i HALLAND! Där sprang jag D14 och själv tyckte jag att det gick bra ! Bättre placering för varje dag! Ja och då tog jag massor av kort med min kamera som jag råkade tappa i asfalten och gick den såklart sönder och så... Ja i Juli så åkte familjen till skåne till traktormässan och titta på fredriksdalsteatern i helsingborg! Ja och handlade!
 
I Augusti så var jag Lovisa och mamma på kolmården och åkte safari och tittade såklart på djuren! Jag gick med Ebba på Skänningemarknad och sen började skolan! Första dagen var ju lite pirrig såklart första dagen i Stenbocksskolan! Ja sen gick dagarna..
 
September har jag inga speciella minnen från som jag kommer på? 
 
Men i Oktober fick jag min kära älskade iphone 4s! Och i Oktober så fick jag ta förväl av fåren ..... Det var jobbig.
Och Vad hände mer i Oktober? Jo jag skaffade en blogg men orkade inte med den så slutade.
 
I början av Noveber så var jag på Astrid Lingrens Världoch sen som september. Jo jag skapade denna blogg med!
 
Och tillsist kära December! 
Det hände väll inget speciellt i December så jag kan berätta om igår/förrgår!
I Lördags så åkte familjen till Mormor och Morfar för att fira jul! Vi kom dit lagom till Lunch och då så var redan alla uton 2 samlade, mammas bror och syster med familjer. Vi åt 3rätters och sen så lekte jag LOvisa med våra kusiner och fick sen öppna paket! Jag fick iförrgår : Ett spel, Choklad och 250+250+300 kr presentkort på HM. Sen så lekte vi mer och åt sen risgrynsgröt. Efter det så åkte mammas syster med familj hem och jag Lovisa och mammas brors barn (2och5) lekte tills 23.30 då det var dax att sova. 
Sen igår så åt vi frukost och skulle igentligen ha åkt till Björkfors idrottshall men pappa och några tyckte det var för halt så var hemma och lekte, åt maat åkte hem. Men på hemvägen så stannade vi i Linköping och handlade. Jag handlade en kjol, mascara. 
 
Nu så får jag väll byta om och göra mig iordning för ikväll och ni får ha ett bra slut på 2012 och lära er skriva 2013 HEJDÅ för iår! samma bild ¨på slutet o början :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback